CArFAn کوتاه از جای جای جهان

LABORGHINI REVENTON ROADSTER 2010

همیشه هر موقع که لامبورگینی ماشینیش رو رودستر میکنه خیلی باحاله مثل مارچیه لاگو یا گالاردو (گایاردو) یا هر کدوم دیگه.

رونتون هم خیلی ماشین زیباییه در واقع از نطر طراحی چیزی فراتر از ماشینه خیلی جالبه که سوار یک جت جنگی بدون سقف بشی!! فقط یکم وسط راه سکته ناقص میزنی که اونم زیاد مشکل نیست خودش خوب میشه!!

شاید شما خودتون بیشتر از من بدونید که رونتون یکی از گرونترین ماشینای دنیاست و باز هم مثل بقیه گرونها فقط یک نفر با لباس سفید توش نشسته منظورم همون عربهای خودمونه! آخه کسی غیر از اونا که ماشین بالای یک میلیارد نمیخره چون حساب بانکی قد نمیده ولی شاید بتونین یجوری بخرینش الآن میگم ... اگه 90% پولش جور بشه میتونین خونتون رو بفروشین ، بچه هاتون رو برای آزمایش های پزشکی بفروشین ، یه بانک هم بزنین یعنی بالاخره پولش درمیاد و چون خرج و مخارجش بالاست روزی چند بار هم خون اهدا میکنین!! خوبه فقط یکم باید از صبح تا شب تو ماشین سر کنین !

حالا ببینیم این جت چجوریه یه رودستر دونفره که جلوش خیلی زیباست و با چراغهاش خیلی خیلی خیلی وحشی شده که ازش خوشم میاد و سه ورودی هوا روی بامپر و در قسمت بغل یه دریچه هوا و خط و خطوطی باحال دیده میشه که عربها هم دوسش دارن.

در قسمت پشت هم شما با چراغهایی که متشکل از 3 عدد Y است دیده میشه و مثل بقیه لامبوها زیر هر جراغ دریچه است. و بهتر است کشف بقیه ی نکات را به خودتون بسپارم...

این موتور یک V12 است که که با حجم 6.5 لیتر  670 اسب بخاااااار تولید میکند. و بعد از سوارشدن اعراب آنها را در 3.4 ثانیه به صد میرساند و در نتیجه در 330 کیلومتر بر ثانیه با سقف باز را تجربه میکنند.

این مرکب اعراب 1690 کیلو است که نسبت به مدل کوپه 25 کیلو سنگین تر است.

لازم به ذکر  است که این قدرت در دور موتور 8000 تولید میشود و گشتاوری معادل 660 N/M را در دور موتور 6000 تولید میکند.

خلاصه که این رودستر سبک با بدنه فوق آئروش واقعا حیرت انگیزه و باب میل اعرابه و با قیمت 1.1 میلیون پوندیش فقط عربها میخرنش.

خلاصه کلام

منم میخوام ولی اگه عربها تمومش نکن!!!

+ نوشته شده در  جمعه سی ام بهمن 1388ساعت 21:58  توسط معید حمیدی  | 

MITSUBISHI RVR 2011

میتسوبیشی واقعا بلده که چطوری ماشین رالی بسازه یه ماشینی که به قول معروف مرگ نداشته باشه ولی مدل RVR یکم با بقیه اش فرق داره در واقع واقعا زشت و کاملا آشغاله!

اتمالا سنگ یانگ طراحیش کرده! جلوش اصلا به یک ماشین کراس اوورنمیخوره میدونین چرا؟ چون در واقع اصلا برای RVR طراحی نشده این طراحی جلو ماله کلت وده و فقط در عکس ها اینطور به نظر میرسد که برخی از نقاط سیاهرنگش رو رنگ آبی زیرشلواری کردن از رنگش حالم به هم میخوره!

بامپر اسپرتی داره که از برخی خطوط بامپرش خوشم میاد و به قول تاپگیر شبیه کلاه فضانورداست!!

دوتا چراغ زشت که ماشین رو شبیه معتادا کرده در جلو وجود داره و دوتا هم مه شکن روی بامپرش حالا بپردازیم به دیگر ضایعات این میتسوپیشی!! جلوشو یکم میشد تحمل کرد ولی عقبش دیگه فوق العاده آشغاله به چراغاش نگاه کنین انگار سر یه ژاپنی رو دارن بین دوتا شیشه فشار میدن!!! خیلی زشته اصلا به یک ماشین 2011 نمیخوره به نظر من براش1994 هم زیاده!! اومدن از رو لکسوس RX350 جدید کپی بزنن ولی نتونستن در واقع بیشتر به کاردستی بچه های 6 ساله میخوره تا یه کراسس اوور کامپکت.

داخش رو هم دیگه نمیگم ولی از نظر طراحی یک شاهکار احمقانه در عرصه ی خودروسازی است.!.

بگذریم ، میتسوبیشی میگه که این ماشین به راحتی کنترل میشه و یه موتور 1.8 لیتری 16 سوپاپ DOHC  داره که با یه جعبه دنده 6 سرعته تنظیم میشه که برای این موتور کوچولو زیاده و خیلی دنده داره.  139PS در دور موتو 6000 تولید میکنه و همچنین 172نیوتن متر در 4200 و مصرفش هم به گفته ی میتسوبیش خیلی خوبه و نهایت استفاده از موتور رو کردن و در نتیجه شما با  مصرف پایین 15.2 لیتر در K برای 2WD و 15 برای 4WD رو داره که ببخشید اشتباه شد خیلی زیاده!!

این زشت احمق یه سقف پاناروما شیشه ای داره که با LED تزئینش کردن و سیستم صوتیش فقط خوبه که 40GB هارد داره و با تلویزیون و  LCD 7 اینچی .

روش هم (ESS) و (ABS) وجود داره که نمیتونه جای سوتیهای خودروساز رو بگیره !

نتیجه گیری: اتومبیلی حال بهم زن که بیشتر از 10000 دلار نمی ارزه!! تازه زیادش هم هست و در پایان:

 به هیچ وجه نمی خوام!

برای دیدن تصاویر کلیک کنید

+ نوشته شده در  جمعه سی ام بهمن 1388ساعت 16:12  توسط معید حمیدی  | 

FERRARI 458 ITALIA 2011

ای کاش این مدل زود تر به بازار می آمد زیرا فکر می کنم که طرحهای فراری دیگر خیلی تکراری شده اند و فقط این وسط کالیفرنیا یکم مثل بچه آدمه!! آره بهش میگن 458 ایتالیا و شاید اولش کاملا افتضاح بنظر برسه ولی یکم که صبر کنی میبینی که ماشین خوبیه. یک بدنه 1380 کیلویی داره که خیلی سبکه و طراحی که حدودا کانسپته ولی باحال و از همه مهمتر عربهای نفتی هم دوسش دارن!!

بگذریم ، از جلو جالب به نظر میرسد و در نمای اول شما را نمیدانم ولی من فکر کردم F430 رو فیس لیفت کردن خلاصه که یه جلوپنجره داره که شبیه به نسل جدید پژو ها بنظر میرسه ولی دوتکست و وسط آن هم آرم اسب فراری وجود دارد و ناگفته نماند که این جلوپنجره کار دریچه های روی بامپر را هم انجام میدهد. وسط هود خطی دیده میشود که اسپرت بودن 458 را نشان میدهد و دو ورودی هوا هم در امتداد گوشه های پایینی چراغها دیده میشود. چراغ ها هم که متشل از LED در قسمت بالا و لامپ معمولی هم در قسمت پایین.

از نمای بغل هم که چیز مهمی وجود ندارد ولی تازه رسیدیم سر اصل مطلب : قسمت عقب!!!

در یک جمله حالم رو بهم زد!!

این همه زحمت کشیدن و طراحی کردن آخرش هم حوصله نداشتن دادن عقبش رو به بچشون طراحی کنه!!! خیلی ضایست دوتا چراغ فوق العاده بزرگ داره که حال بهم زنه و مثل چراغ های جلو دو دریچه در امتداد چراغ. و باز هم اسب فراری مابین دو دریچه. پلاک و اگزوزهای سه گانه در یک قاب ذوزنقه ای شکل قرار گرفته اند و اسپویلر مشکی هم دو طرق بامپر را از طریق قاب مذکور بهم وسل کرده و دو شبرنگ هم در طرفین 458 قرار داده اند.

در کل طرحشون خوب بوده ولی کاش روی قسمت عقب یه تجدید نظری کنن.

حالا موتور قلب تپنده ی 458 یک V8 4499cc است که با تزریق مستقیم سوخت که در دور موتور 9000rmp این اتومبیل 570CV قدرت تولید میکند که به عبارتی 127CV/litre  قدرت به جعبه دنده ی 7 سرعته دو کلاچه فورمولا وارد میکند و در نهایت 540N/M در دور موتور 6000rmp تولید میکند. مصرف این اسب 13.7 لیتر در هر صد کیلومتر است (به صورت ترکیبی) و در هر کیلومتر 320 گرم CO2 به خورد لایه ی اوزون میدهد! با وزنی که دارد  2.42kg/CV قدرت دارد. تقسیم وزن هم 58 درصد عقب است. صفر تا صد رو در 3.4 ثایه میره و صد تا صفر رو با وجود ترمز ABS پر قدرت در 32.5 متر و در نهاین به 325 میرسه.

و در نهایت هم بگم که همه چیزش جز عقبش خوبه و عقبش همون بدرد عربها میخوره (!)

در پایان مثل همیشه منم میخوام جز عقبش!

برای دیدن تصاویر کلیک کنید

+ نوشته شده در  سه شنبه بیست و هفتم بهمن 1388ساعت 14:51  توسط معید حمیدی  | 

ASTON MARTIN DBS VOLANTE 2010

اگر شما هم از طرفداران برنامه تاپ گیر هستید به یاد می آورید که در یکی از قسمت ها ریچارد هموند(یکی از مجری های برنامه) آستون DB9 ولانته را تست کرد و در یک شهر آ را روبه روی یک سگ گذاشت تا از مردم بپرسد کدام را ترجیح میدهند؟ سگ یا استون! که در نهایت سگ برنده شد!

ولی دوباره برگشته ... استون جدید ، طراحی جدید ، اسم جدید و رقبای جدید

این سوپر اسپرت انگلیسی از همه ی نظرها جذاب به نظر می رسد حتی با این که باز هم همان استیل و چراغ های تکراری استون روی آن است!!! در مجموع کارشان حرف ندارد و من که عاشق این ماشین ام! و به قول تاپ گیر این ماشین فوتبالیست هاست که خیلی توچشمه!

حال بپردازیم به بدنه و قسمت جلویی :

در مقایسه با برادر کوچکترش ونتیج بسیار با ابهت تر است. جلوپنجره ی زیبا و شیک همیشگی استون روی آن می درخشد که اگر این جلوپنجره ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰ سال دیگر هم روی استون ها باشد به نظر من باز هم کار خودش را یعنی با کلاس کردن ماشین را انجام می دهد. بامپر عضلانی این اتومبیل که یک دریچه ی بزرگ روی آن تعبیه شده است از دور به ما می فهماند که بعد از سوار شدن رانندگی پر هیجانی را پیش رو دارید و همین طور هم هست شما سوار بر یک ۱۲ سیلندر انگلیسی هستید...

روی بامپر خبری از مه شکن و این حرفا نیست انگار این مسئولان استون از خودشون خیلی مطمئنن و باید هم باشند با و جود آن چراغ گنده دیگر نیازی به مه شکن ندارید!!! برجستگی های روی بامپر  استون را شیک و جذاب ساخته و اسپویلر فیبر کربنی آن هم حدودا حس مسابقه ای به انسان القا می کند. روی کاپوت یا هود آن هم چند دریچه کوچک و بزرگ وجود دارد که دو تای آن روی برجستگی میانی روی هود و دو تای دیگر هم دو طرف برجستگی. از نمای کنار هم اتومبیل ساده و شیک با دریچه کوچک پشت گلگیر جلو و رینگ های زیبا ۵ پره دوبل با لاستیک های پیرلی و بدنه ای به طول آن ۴۷۲۱ که اندازه اش برای یک ۲+۲ کروکی مناسب است. در نمای عقب هم شباهت به استون یک ۷۷ زیاد است و دارای چراغ های LED نقرهای رنگ است و بال متوسطی چسبندگی را دوچندان می کند که روی بال چراغ ترمز هم وجود دارد و قسمت زیرین بامپر آن مشکی است که تشکیل شده از چند برجستگی و دو شبرنگ و دو لوله اگزوز بزرررررگ است.

این بدنه با اسکلت آلومینیومی و ۲ درب و ۲+۲ صندلی و قسمت های دیگری از منیزیم و آلومینیوم و فیبر کربن کلا 1810 کیلو گرم است.

زیر هود این استون یک انجین V12 با 48 سوپاپ و حجم 5935 سی سی خفته که بعد از بیدار شدن 510 اسب در دور موتور 6500 و گشتاور 570 نیوتن متر در دور موتور 5750 تولید می کند و بعد از نوازش گاز از حالت سکون شما را در 4.3 ثانیه به 100 کیلومتر بر ثانیه می رساند و در نهایت در سرعت 307 شما را به اوج خود دچار می کند. ولی این شتابگیری توسط جعبه دنده 6 سرعته دستی ZF انجام می شود.

برخی دیگر از اطلاعات خودرو در پایان به پیوست تقدیم می گردد:

  • Steering
    • Rack and pinion, Servotronic speed-sensitive power-assisted steering, 3.0 turns lock-to-lock
    • Column tilt and reach adjustment
  • Suspension
    • Front: Independent double wishbone incorporating anti-dive geometry, coil springs, anti-roll bar and monotube adaptive dampers
    • Rear: Independent double wishbones with anti-squat and anti-lift geometry, coil springs, anti-roll bar and monotube adaptive dampers
    • Adaptive Damping System (ADS) with Track mode
  • Brakes
    • Front: Ventilated carbon ceramic discs, 398 mm diameter with six-piston callipers
    • Rear: Ventilated carbon ceramic discs, 360 mm diameter with four-piston callipers
    • Dynamic Stability Control (DSC) with Track mode
    • Anti-lock Braking System (ABS)
    • Electronic Brakeforce Distribution (EBD)
    • Emergency Brake Assist (EBA)
    • Traction control
  • Dimensions
    • Length: 4721 mm (185.9")
    • Wheelbase: 2740 mm (107.9")
    • Width:
      • 1905 mm (75") (exc. Mirrors)
      • 2060 mm (81.1") (inc. Mirrors)
    • Fuel tank capacity: 78 litres (17.2 Imp.galls, 20.5 US galls)
    • Height: 1280 mm (50.4")
    • Weight: 1810 kg

    Equipement

    • Interior
      • Full grain leather interior
      • Matrix alloy facia trim and Iridium Silver centre console surround
      • Carbon fibre door trims and door pulls
      • Auto-dimming rear-view mirror & garage door opener (USA & Canada only)
      • Sports seats with electric adjustment
      • Memory seats & exterior mirrors (three positions)
      • Dual-stage driver/passenger front airbags
      • Side airbags
      • Heated seats
      • Heated rear screen
      • Automatic temperature control
      • Organic Electroluminescent (OEL) displays
      • Trip computer
      • LED map lights
      • Cruise control
      • Hard Disk Drive (HDD) satellite navigation system
      • Bluetooth telephone preparation
      • Powerfold exterior mirrors
      • Front and rear parking sensors
      • Tyre-pressure monitoring
      • Alarm and immobiliser
      • Remote-control central door locking and boot release
      • Wind deflector
      • Battery disconnect switch
      • Battery conditioner
      • Tracking device (UK only)
      • Boot-mounted umbrella
      • Lamy pen and pen holder (Touchtronic only)
    • In-Car Entertainment
      • Bang & Olufsen BeoSound DBS sound system
      • Integrated Apple iPod® connector
      • USB connector with Waveform Audio Format (WAF), Windows Media Player (WMA) and MPEG (MP3) audio file compatibility
      • 3.5 mm auxiliary input socket
    • Options
      • 20" 20-spoke alloy wheels with graphite finish
      • 20" 10-spoke diamond-turned alloy wheels
      • 20" 10-spoke diamond-turned alloy wheels with graphite finish
      • Satellite radio system (USA only)
      • Piano Black facia trim and centre console surround
      • Personalised sill plaques
      • Auto-dimming interior rear-view mirror
      • Auto-dimming interior rear-view mirror with garage door opener (Europe only)
      • Alarm upgrade (volumetric and tilt sensor)
      • Tracking device
      • First-aid kit
      • Ashtray and cigar lighter

    در پایان باید بگم  از رقلای استون جدید FERRARI F430 و LABORGHINI GALLARDO  و BMW M6 و MASERATI GT-S CABRIO... است.

    مثل همیشه منم می خوام!

     برای دیدن تصاویر کلیک کنید

  • + نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم بهمن 1388ساعت 0:58  توسط معید حمیدی  | 

    ALPINA BMW B7 BI-TURBO

     این خیلی خوبه خیلی خیلی خوبه

    ب ام و سری ۷ با مارک آلپینا

    ولی فقط همین نیست چون قدرتش و قیافه اش خیلی فرق می کنه و در واقع این یک هیولای چهار در است. گرچه ب ام وسری ۷ به خودی خود ماشین واقعا جالب و باحالی است ولی این آلپینا هم کارش را خوب بلد است و به خوبی توانسته ضریب آئرو داینامیک و قدرت خروجی موتور را افزایش دهد. بریم سر اصل مطلب:

    در قسمت جلویی باذمپر تغییر کرده و با این حرکت اتومبیل کاملا به زمین چسبیده است. اسپویلر کوچکی به زیر بامپر چسبیده است و دریچه های هوا هم ارتقا یافته اند و از حالت یکپارچه در آمده در نتیجه داینامیک تر است. برجستگی هایی که نشان اسپرت بودن ‌بی۷ میباشد دیده میشود و دیگر اتومبیلی اشرافی که فقط برای عرب ها باشد نیست!! در قسمت کناری اتفاق مهمی نیافتاده است و فقط رینگ ۲۰ پره مخصوص آلپینا جایگزین رینگ ۱۰ پره شده است. در قسمت عقب هم اسپویلر زیر بامپر فرق کرده است و اگزوز دوگانه در هر طرف جایگزین اگزوز تکی در هر طرف شده است و روی صندمق عقب هم بال کوچکی قرار داده شده است که کار چسبندگی را بر عهده دارد.

    حال نوبت انجین است یعنی اصل کاری:

    انجین این شیر رام یک انجین ۸ سیلندر خورجینی میباشد که حجمی معادل ۴.۴ لیتر دارد که به طور دقیق ۴۳۹۵ سی سی است و بعد از استارت زدن در دور موتور ۵۵۰۰ ، ۵۰۷ اسب آتشین تولید می کند که به عبارتی ۳۷۳ کیلو وات است و گشتاور آن ۷۰۰ نیوتن متر در دور موتور ۳۰۰۰ تا ۴۷۵۰ است که تزریق هوا با استفاده از توربوشارژر می باشد.

    مصرف بی۷ ۱۲.۱ لیتر در هر صد کیلومتر است و در هر کیلومتر فقط ۲۸۲ گرم CO2 تولید می کند و نیرو آن توسط یک گیربکس ۶ سرعته ZF تنظیم می شود و در نتیجه شما را از حالت سکون در ۴.۷ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه می رساند و در نتیجه به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت ختم می شود (چرا؟) و این قدرت به لاستیک میشلن ۳۵/۲۴۵ R21 در جلو و 285/30 R21 در عقب انتقال میابد که این لاستیک ها با تکنولوژی RUNFLAT هستند که طبق گفته ی برخی مسئولان کمی از راحتی اتومبیل را تضمین می کند.

    این اتومبیل یک سدان لوکس است که هم نقش یک پسر بد را بازی کند و هم پسری درس خوان...

    در پایان مثل همیشه منم میحوام!

    برای دیدن تصاویر کلیک کنید

     

     

    + نوشته شده در  یکشنبه بیست و پنجم بهمن 1388ساعت 21:24  توسط معید حمیدی  | 

    PORSCHE 911 TURBO S 2011

    نمیدونم می دونید یا نه این که پورشه اصلا دوست نداره به ظاهر قضیه اهمیت بده و حتی ۱ دلار برای طراحی خرج کنه بالاخره دنیا داره ورشکسته میشه و این از اون کاراست!

    ۹۱۱ جدید دقیقا ۹۱۱ قدیمیه ولی چند تا تغییر تو ارتفاع و بامپراش و اصلاحاتی در داخل داشته  حالا اصلا حوصله ندارم راجع به بدنه اش توضیح بدم ولی انچین اون همون انجین V6 هست که 30 اسب از قبلیه بیشتر داره یعنی 530 اسب و گشتاور 700 نیوتن متر و مصرف 11.4 لیتر در هر صد کیلومتر را داراست که برای 911 توربو اس خوب است یا به عبارتی عااااااااااالی است!

    بعد از خوابانیدن ترمز دستی وشروع به حرکت کردن از صفر تا صد را فقط در 3.3 ثانیه می رود و تا 200 را در 10.8 ثانیه و در نهایت به سرعت 315 کیلومتر بر ثایه یا 196 مایل بر ساعت ختم می شومد.

    و با ترمز های سرامیکی خیلی سریع توقف می کند.

    این مدل با رینگ 19 اینچی اسپایدر ، چنجر cd/dvd ، صندلی های اسپرت ، روز کنترل و با روکش صندلی مشکی/کرم یا مشکی/آبی تیتانیومی عرضه می شود .

    911 turbo s در ماه می سال 2010 روی خط تولید می رود و قیمت آن از 123.263 تا 130.791 دلار قابل تغییر است.

    این آلمانی سبک و چابک اتومبیل خوبی برای دور زدن و گذاشتن کورس های خیابانی است...!

    در پایان مثل همیشه منم می خوام!

    برای دیدن تصاویر کلیک کنید

    + نوشته شده در  یکشنبه بیست و پنجم بهمن 1388ساعت 16:13  توسط معید حمیدی  | 

    CHEVROLET SILVERADO 2011

    از آنجایی که می دانید آمریکایی ها همیشه در پی وانت ساختن و وانت خریدن هستند که دوباره هم این کار خود را با ساخت شورولت سیلورادو جدید انجام داده اند.

    این اتومبیل که شباهت بسیا بسیار بسیار زیادی به فورد سری اف دارد ولی با این تفاوت که اصول شورولت سازی در آن وجود دارد ، چراغ دو تکه بالا و پایین دار و جلوپنجره کرومی دو تکه مانند چراغ ها که آرم طلایی برجسته شورولت وسط آن وجود دارد. بامپر کرومی با چند کار جالب در طراحی از جله خط و خطوط و دریچه های هوا و مانند بقیه اتومبیل ها دو مه شکن در طرفین زیبنده ی قسمت جلوی سیلورادو می باشد.

    از کنار هم که چیز مهمی به نظر نمی رسد همان استیل وانت  های دو کابین امریایی ماند رم و اف و هامر و ...

    داخل اتومبیل هم لوکس است و چند قسمت چوبی در آن وجود دارد که نشان از اصالت سیلورادو است. فرمان چهار پره که هر چهار پره ی آن در نیمه ی پایینی غربیلک سیلورادو است. دور دریچه های هوا هم نقره ای است که با قهوه ای جالب به نظر نمیرسد و این دو رنگ در زمینه ای مشکی رنگ خودنمایی می کنند.

    صندلی ها هم بسیار جادار و راحت بنظر می رسد و بر خلاف عقیده برخی صندلی های عقب هم جادار و جالب اند.

    طول اتومبیل ۵ متر می باشد.

    این امریکایی ها انگار نمی خواهند از این موتور V۸ دست بردارند و دوباره از یک انجین ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری استفاده کرده اند. و با یک جعبه دنده Hydra-matic 6 سرعته اتوماتیک به حرکت می افتد.

    این اتومبیل به سرعت گرمای خود را افزایش می دهد به صورتی که در 3 ثانیه از -20 سانتی گراد خود را به دمایی می رساند که بتواند حرکت کند .

    پس امریکایی ها بهترین تولید کننده های اتومبیل های بزرگ بخوصوص وانت هستند.

    مثل همیشه منم می خوام!

    برای دیدن تصاویر کلیک کنید

    + نوشته شده در  یکشنبه بیست و پنجم بهمن 1388ساعت 15:28  توسط معید حمیدی  | 

    NISSAN PATROL 2011

    هر چی باشه ما ایرانی ها  از نیسان پاترول خاطرات زیادی داریم  و از حق نگذریم ماشین خوبی بود حالا هم یک مدل جدید زده که با این که نسبت به پاترول ما ایرانی ها که هنوزم شاخه ، خیلی خیلی مدرنتره مخصوصا با اون چراغاش که واقعا باحاله ...

    جلوپنجره ی جالبی داره ولی من زیاد از این جلوپنجره اش خوشم نمیاد که به جای جلوپنجره یک تکه ساده و شیک یک جلوپنجره سه تکه داشته باشه که هر کدام از تکه هاش با یک تکه کرومی از هم جدا شده باشد... در قسمت بامپر (سپر) هم از دو  چراغ مه شکن و ی دریچه ی نازک حدودا طولانی تشکیل شده و قسمتی برجسته که اتومبیل را عضلانی  کرده روی بامپر قرار دارد که از در طرف بر روی گلگیر ادامه یافته است. شیشه جلو هم که حدودا کمی تا قسمتی تیره است و این تیرگی باعث شده تا با ستون های در طرفین شیشه هم رنگ شود و شیشه جلو با شیشه های طرفین یکی بنظر برسد که در مجموع کارشان خوب بوده و اگر بیشتر دقت کنید می بینید که دور تا دور شیشه جلو نواری مشکی کشیده شده که کار این نوار در بیشتر suv ها جلوگیری از دیده شدن ادامه ی ستون ها و قاب دور شیشه است.

    وقتی به قسمت عقب پاترول جدید نگاه می کنید شما شباهت آشکار  آن را به لکسوس RX350 قدیمی (چراغ ها از نظر نقره ای بودن کامل) و به لندکروزر در فرم کلی عقب می بینید که به نظر من این چراغ ها کمی از لوکس بودنش کم کرده است. وقتی هم که از کنار به جلوی آن به صورت کمی مایل توجه کنید شباهت زیادی به نسل جدید پاجو دارد که علت آن این است که هر دوی آن ها گوشه ی چراغشان افتاده است و اگر به همین صورت به عقب نگاه کنید باز هم به لندکروزر شباهت دارد که ولی اگر به صورت کلی بخواهیم بگوییم با همه ی این شباهت ها خیلی زیبا است و واقعا از فرمول یک اتومبیل لوکس در ساخت آن استفاده شده.

    این SUV لوکس بر روی پلتفرم جدیدی که مخصوص خودش است ساخته شده که با استفاده از یک انجین V8  قدرتمند با حجم 5.6 لیتر 32 سوپاپ که با یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک قدرت آن تنظیم می شود این ماشین به تحرک می افتد که به گفته ی نیسان این خودرو با قدرت 400 اسبی خود قوی ترین اتومبیل در کلاس خود می باشد.

    دو سامانه هم روی انجین آن وجود دارد که عبارتند از:

    1. (VVEL (variable valve event and lift سیستم باز و بسته شدن متغیر سوپاپ ها

    2.( DIG (direct injection gasoline   تزیق مستقیم سوخت

    روی این پاترول سیستم جدید 4WD وجود دارد که هنوز توضیح واضحی در مورد آن منتشر نشده است.

    و در آخر این اتومبیل (4X4) بی نقصی است که منم دوست دارم یکی ازش داشته باشم...!

    برای دیدن تصاویر کلیک کنید

    + نوشته شده در  یکشنبه بیست و پنجم بهمن 1388ساعت 14:47  توسط معید حمیدی  | 

    لوتوس ایوورا LOTUS EVORA 2010

    بعد از مدت ها کمپانی لوتوس مدل جدید خود را که با طراحی جالبتری از بقیه مدل ها مثل اگزیگ یا الیز به تولید رساند که در مجموع دو مدل مذکور یکی هستند! یکی از فرق های ایوورا با دو برادرش در وزنش است که حدودا نیم تن از آن ها سمگین تر است یعنی اگر اشتباه نکنم اگزیگ حدودا ۸۰۰ کیلوگرم است ولی ایوورا ۱۳۵۰ کیلو گرم که این اختلاف نشان دهنده ی این است که باید خیلی با برادرانش فرق کند. قلب تپنده ی این اتومبیل

     (2GR-FE 3.5-litre V6 DOHC, with dual VVT-i ('intelligent' variable valve timing

    است.  و به یک جعبه دنده 6 سرعته دستی که متعلق به تویوتا است مجهز شده.

    که در نهایت 280PS قدرت در دور موتو 6400 تولید می کند و همچنین گشتاور آن 342 نیوتن متر  در دور موتور 4700 است.

    که این موتور با این قدرت شمارا در 5 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رساند و در نهایت سرعت به 160 مایل بر ساعت می رسد. و در هر کیلومتر 225 گرم CO2 تولید می کند که در مقایسه با ب ام و ای که پیش از این مورد مطالعه قرار گرفت خیلی زیاد است

    در مجموع اتومبیل زیبایی است و حتی برای استفاده ی روزمره هم در قالب اتومبیل کوچکی نقش بازی میکند.

    برای دیدن تصاویر اتومبیل کلیک کنید

    + نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم بهمن 1388ساعت 17:42  توسط معید حمیدی  | 

    BW M3 2010

    با نگاه اول شما فکر می کنید که اتفاق مهمی نیافتاده است و این همان ام3 قدیمی است ولی اینطور هم نیست در قسمت جلو اسپویلر فیبر کربنی به چانه ام3 اضافه شده و جلو پنجره هم کمی کشیده تر شده و در قسمت عقب فقط یک باله ی فیبر کربنی به صندوق اضافه شده و قسمت سفید چراغ ها هم به قرمز تبدیل شده. و همانند بقیه ام3 ها پشت آن را با آرم ام3 زیباسازی کرده اند و کمی هم بامپر عقب تغییر کده ولی با همه این ها باز هم ام3 بی رقیب است.

    در قسمت قوای محرک از پارامترهای افیشنت داینامیک جدید ب ام و استفاده شده و ام3 در هر کیلومتر فقط 24 گرم CO2 تولید میکند. یکی از علت های کم مصرف بودن آن سیستم اتو استارت استاپ است که اتومبیل در ترافیک به صورت خودکار خاموش و روشن می شود.

    این موتور نیرومند یک V8 4لیتری است که در نهایت 420 اسب بخار تولید می کند که هر چه باشد برای یک اتومبیل با موتور 8 سیلندر خیلی خوب است. و با جعبه دنده ی 6 سرعته دستی یا دو کلاچه مخصوص ام قابل سفارش است.

     در هر صد کیلومتر فقط 11.2 لیتر مصرف بنزین دارد و در مدل 6 سرعت 12.4 لیتر و برای مدل ام دو کلاچه 12.7 لیتر که طبق استاندارد های یورو5 است.

    از نزدیک ترین رقبای این پسر بد بنز کلاس سی آ ام گ و آئودی A4 است.

    برای دیدن تصاویر کلیک کنید

    + نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم بهمن 1388ساعت 16:50  توسط معید حمیدی  | 

    خرید تاپ گیر

    مژده به دوستان عزیزم

    تعدادی از قسمت های مستند پر طرفدار تاژ گیر (TopGear) ب فروش می رسد

    هر دی وی دی دو قسمت کامل

    هر دی وی دی ۱۵۰۰ تومان

    دوبله فارسی

    بدون سانسور البته چیز بدی نداره تیکه های باحالی می ندازن به هم دیگه.

    برای خرید یا با شماره ی ۰۹۳۷۵۶۵۶۶۸۴ تماس بگیرید

     یا

    تو قسمت نظردهی شمارتون و آدرس و هر سوالی داشتین بفرستید...

    + نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم بهمن 1388ساعت 16:9  توسط معید حمیدی  | 

    ford gt گایگر

    نام گایگر آلمانی با خودروهای عضلانی آمریکایی پیوند خورده است و در پروژه‏ای ، این شرکت با استفاده از یک مجموعه شامل: کمپرسور 4 لیتری، سوپاپ‏های جدید، فیلتر هوای اسپرت، سیستم خنک‏کننده قوی‏تر و تغییرات در ecu قوای پیشرانه v8 و4/5 لیتری فورد gt را به 790 اسب‏بخار و گشتاورش را به 830 نیوتن‏متر رسانده است که سبب دست یافتن این هیولای قدرتمند به شتاب اولیه 6/3، طی کردن صفر تا 200 کیلومتر در 6/9 ثانیه، صفر تا 300 کیلومتر در زمان 8/22 ثانیه و سرانجام حداکثر سرعت 360 کیلومتر شده است. سیستم تعلیق اسپرت با کاهش 60میلی‏متری ارتفاع، منبع اگزوز اسپرت استیل با خروجی‏های 110میلی‏متری و رینگ‏های 21 اینچی که دورشان را تایرهای دانلوپ اسپرت sp ماکس فرا گرفته‏اند نیز دیده می‏شوند.

    منبع: مجله ماشین

    + نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم بهمن 1388ساعت 1:28  توسط معید حمیدی  | 

    تست ب ام و 530i 2008

     

    به عنوان اولین مطلب تست این خودرو را که توسط من و دوستانم انجام شده براتون میذارم :

     

    به نام خدا

    با ورود به اتاق  530i با فضایی جادار روبه رو خواهید شد ولی هنگام قرار گرفتن روی صندلی های اتومبیل کمی مشکل دارید زیرا داشبورد کمی مزاحم است!

    به محض استقرار کامل و بسته شدن درب احساس راحی خاصی بر روی صندلی های با پوشش چرم خواهید داشت. با استارت خوردن صای موتور بیشر شبیه یک بنز کلاسیک است تا به یک ب ام و اسپرت سدان زیرا صدایی پر قدرت به گوش نمیرسد و پس از راه افتادن هم جریان از همین قرار است ولی  واقعا ر آن راحتید البته این قضایا تا موقعی است که شما آرام راننگی کنید و نخواهید به جیب مبارک بابت پول بنزین  زحمت دهید!!! ولی به محض این که کمی از رفتار دوستانه ی خود با پدال گاز دست بردارید ناگهان انجین 3000سی سی آن خونمایی میکند و شما را فقط در زمان 6.6 ثانیه به 100 می رساند که تجربه ی با مزه ای اس زیرا نمی دانید که عقربه ی سرعت سنج  راست می گویید یا نه!! که شما را وادار به گفتن بد و بیراه به شرکت ب ام و میکند(!) که جواب مثبت است! و در واقع هر لحظه شما را برای نکته ای شگفت زه می کند ولی ای کاش در نمونه مورد آزمایش (head up display) هم داشت که آدرنالین بیشتری برای شما ترشح می شد.

    به عبارتی می توان گفت این اتومبیل بازیگری است که می تواند هم به جای یک قهرمان تنیس باشد هم یک مدیر کارخانه!

    فقط تنها مشکلاتی به چشم می خورد این بود که تنظیم ارتفاع و سرعت 350 کیلومتر در ساعت نداشت!

    حال بپردازیم به بدنه ی 530

    در یک کلام : شیک در عین سادگی...

    کمی که به توجه خود راجع به بدنه اش بیافزایید می فهمید که کریس بنگل و آدریان ون هوی دونگ و دستیارانشان چه راه دور و درازی برای طراحی اش رفته اند که البته این کارشان هم خیلی بیهوده نبوده زیرا شبیه به هیچ ب ام و ای نیست و به قول مجری معروف برنامه ی تاپ گیر (جرمی کلارکسون) شبیه نقاشی هایم که در 8 سالگی در دفتر ریاض ام می کردم هم نیست ! پس به قوله جوانای امروزی خیلی شاخه!

    طراحی جلوی 530 خشن و جذاب است. جلوپنجره ی دو تایی کخه نشان اصالت 530 است کوچک است که در مقایسه با سری 7 جدید میتوان گفت                2*جلوپنجره 530=جلو پنجره سری 7

    چراغ های جلو با وجود ابروهای در شب نارنجی و در صبح سفید خیلی توچشمه و به خاطر اینکه مدل مورد آزمایش سفارش امریکا بود شبرنگی نارنجی جلوی گلگیر قرار داشت که به نظر من این کار آن را از بقیه ی 530ها متمایز می سازد و از قسمت کناری می گذریم و به قسمت عقب می پردازیم که خیلی هم عالیه دو چراغ دو رنگ در دو طرف پشت اتومبیل و پلاک هم ما بین دو چراغ و لوگو ب ام و هم بالا اگر نگاهی به سقف بیاندازیم می بینیم که بال کوسه ای ومعروف ب ام و خود نمایی میکند که هم کار چسبندگی را انجام می دهد هم کار  آنتن.

    داشبورد هم ساده و کارآمد ولی کمی تا قسمتی تکراری که سمت چپ آن غربیلک بزرگ و خوش فرم به چشم می خورد. و واقعا ال سی دی بزرگی دارد که در مجموع نود درصد کارهای 530 با آن انجام میشود که این نود درصد با موس دایره شکلی که مابین دو صندلی جلو است انجام می شود . نور پردازی قرمز مخصوص ب ام و هم در آن وجود دارد که خیلی دلنشین است..

    در پایان باید گفت اگر خیلی هم به جزئیات دقت نکنید اصلا برای خرید آن پشیمان نمیشوید و اگر تنها دلیلی وجود داشته باشد که آن نخرید برچسب قیمت138 میلیون تومانی آن است.

    در پایان از صاحب ب ام و آقای مهدوی سپاس گذاریم.

     front view

    rear view

    front view

    rear view

    + نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم بهمن 1388ساعت 1:9  توسط معید حمیدی  |